«Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό, από μια ιδέα, που έφτασε η ώρα της να πραγματοποιηθεί...»
Βίκτωρ Ουγκό.
Στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου στο πλαίσιο της Υποδράσης 5 του Σχεδίου Δράσης: «Βιολογική καλλιέργεια αρωματικών φυτών για παραγωγή ξηρού προϊόντος και αιθέριων ελαίων» του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. οι μαθητές της Α΄ Λυκείου και του Τομέα Γεωπονίας που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα παρασκεύασαν προϊόντα από αρωματικά φυτά και αιθέρια έλαια. Παρασκευάστηκαν: αρωματικό – θεραπευτικό ελαιόλαδο ρίγανης, μέντας, θυμαριού, δενδρολίβανου, φασκόμηλου, μελισσόχορτου, δυόσμου και λεβάντας με τη μέθοδο της εκχύλισης, χρησιμοποιώντας αγνό παρθένο ελαιόλαδο και νωπά βότανα σε αναλογία 1 μέρος φρέσκου βοτάνου σε 3 μέρη λαδιού, για χρήση στη μαγειρική και εξωτερική και εσωτερική εφαρμογή στον οργανισμό, σοκολατάκια μέντας με αποξηραμένη μέντα και αιθέριο έλαιο μέντας, κρέμα προσώπου με αιθέριο έλαιο λεβάντας, κρέμα προσώπου με αιθέριο έλαιο δενδρολίβανου και λικέρ μέντας – δυόσμου με φρέσκα βότανα και αιθέριο έλαιο μέντας.
Ο βασικός σκοπός της Υποδράσης και συνολικά του Σχεδίου Δράσης ήταν να βοηθήσει τους μαθητές να κατανοήσουν τις βασικές έννοιες που σχετίζονται με την αγροτική επιχειρηματικότητα και το μάρκετινγκ των αγροτικών προϊόντων. Δόθηκε έμφαση στην καθετοποιημένη παραγωγή, από τη διαδικασία σύλληψης μιας νέας ιδέας που αφορά στην παραγωγή ενός προϊόντος, την ανάληψη του ρίσκου, δηλ. του κινδύνου υλοποίησης της ιδέας μέσω του συνδυασμού των μέσων παραγωγής
και την ενσωμάτωση τουλάχιστον μίας καινοτομίας στην κατανόηση του επιχειρηματικού σχεδίου. Αγοράζοντας ένα χωράφι και καλλιεργώντας αρωματικά φυτά, ο παραγωγός μπορεί να εγγυηθεί την ποιότητα του προϊόντος από την αρχή της παραγωγής του, να ελέγχει την ποσότητα, το κόστος και την ποιότητα των πρώτων υλών και στη συνέχεια να μπορεί να ελέγξει τη διανομή των προϊόντων του, κατασκευάζοντας ο ίδιος τη συσκευασία τους και οργανώνοντας δίκτυα πωλήσεων. Οι καθετοποιημένες μονάδες παραγωγής επιτυγχάνουν τη μέγιστη απόδοση κέρδους, ελέγχοντας ποιοτικά το προϊόν βήμα βήμα και δημιουργούν οικονομίες κλίμακος υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Το Πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. υλοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και εντάσσεται στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΔΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
26-05-2021
Γραμμές Παροχής Πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Ψυχολογικής Υποστήριξης υποψηφίων και οικογενειών
Η ΠΔΕ Θεσσαλίας, σε συνέχεια του ανάλογου Δελτίου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας στήριξης μαθητών, μαθητριών και των οικογενειών τους, ανακοινώνει την έναρξη λειτουργίας τηλεφωνικών Γραμμών Παροχής Πληροφοριών για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις και Ψυχολογικής Υποστήριξης για υποψηφίους και τις οικογένειές τους, σε όλες τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τα ΚΕΣΥ της Θεσσαλίας, καθώς και στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης.
Στις ανοικτές τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης μπορούν να εξυπηρετούνται υποψήφιοι για τις πανελλαδικές εξετάσεις μαθητές, γονείς και κηδεμόνες τους από:
- α) Συμβούλους Επαγγελματικού Προσανατολισμού και β) ειδικούς στην Ψυχική Υγεία, μέσω των κατά τόπους Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)
- εξειδικευμένους υπαλλήλους σε θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων, μέσω των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
- εξειδικευμένους υπαλλήλους σε θέματα Πανελλαδικών Εξετάσεων, μέσω της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.
Οι γραμμές υποστήριξης θα λειτουργούν από αύριο, Πέμπτη 27/5/2021 και μέχρι τη λήξη των πανελλαδικών εξετάσεων, με στόχο να:
- παρέχουν πληροφορίες σε σχέση με τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως π.χ. σε σχέση με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, το παράλληλο μηχανογραφικό για την εισαγωγή σε Δημόσιο ΙΕΚ, την εξεταστέα ύλη κ.ά.,
- υποστηρίξουν μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ Λυκείου κατά την ιδιαίτερη αυτή περίοδο των Πανελλαδικών Εξετάσεων,
- βοηθήσουν υποψηφίους στη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων,
- ενισχύσουν τις οικογένειες των υποψηφίων στον υποστηρικτικό τους ρόλο κατά το διάστημα αυτό.
Σημειώνεται ότι οι ενδιαφερόμενοι (μαθητές, γονείς κτλ.) μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης ή ΚΕΣΥ στα οποία υπάγονται γεωγραφικά.
«Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό, από μια ιδέα, που έφτασε η ώρα της να πραγματοποιηθεί...»
Βίκτωρ Ουγκό.
Στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου, πραγματοποιήθηκε εκδήλωση με αποξηραμένα βότανα της οικογένειας Χειλανθών (lamiaceae): ρίγανη, μέντα, δενδρολίβανο, φασκόμηλο, θυμάρι, δυόσμος, μαντζουράνα, μελισσόχορτο, τσάι του βουνού και λεβάντα, στο πλαίσιο της Υποδράσης 3 του Σχεδίου Δράσης: «Βιολογική καλλιέργεια αρωματικών φυτών για παραγωγή ξηρού προϊόντος και αιθέριων ελαίων» του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.»
Η εκδήλωση απευθυνόταν στους Καθηγητές και μαθητές του Σχολείου και την τοπική κοινωνία. Στόχος της ήταν οι συμμετέχοντες να γνωρίσουν τα αρωματικά φυτά της οικογένειας Χειλανθών (lamiaceae) που καλλιεργούνται βιολογικά από τους μαθητές στο χώρο του Σχολείου. Συγκεκριμένα περιλάμβανε εισηγήσεις για τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, δόθηκαν αναλυτικές οδηγίες για την καλλιέργειά τους στο έδαφος και σε γλάστρες, πως επιλέγονται τα φυτά, τους τρόπους βιολογικής καταπολέμησης ζιζανίων, εχθρών και ασθενειών, πως γίνεται η συλλογή ανθέων και φύλλων, η αποξήρανση κατά την οποία οι μαθητές επεδίωξαν τα συλλεγμένα φυτά να διατηρήσουν το φυσικό τους χρώμα και τη χημική τους σύσταση σε περιβάλλον σκιερό και αεριζόμενο, την επεξεργασία τους κατά την οποία οι μαθητές διαχώρισαν τα φύλλα και τα άνθη από τα στελέχη, τις σκόνες και τους σπόρους, τη διατήρηση σε ξηρό και καλά αεριζόμενο χώρο, για να μη καταστραφούν από την υγρασία.
Οι μαθητές εξήγησαν πως τα αποξηραμένα βότανα χρησιμοποιούνται, ως αφέψημα (με σιγανό βρασμό σε νερό με τα μέρη των φυτών που είναι πιο σκληρά (οι ρίζες, ο φλοιός, τα κλωνάρια και οι καρποί), ή ως έγχυμα (1 κουταλιά του τσαγιού (2 – 3 γρ.) αποξηραμένου ή 2 κουταλιές του γλυκού (4-6 γρ.) νωπό βότανο για ένα φλιτζάνι νερό που μόλις έχει βράσει. Έγινε μια ιστορική αναδρομή για τη χρήση των βοτάνων ως θεραπευτικό μέσο, τη χρήση τους στη φαρμακολογία την σαπωνοποιία και αρωματοποιία και ιδέες και προτάσεις για την καλλιέργειά τους τοπικά, για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.
Η εκδήλωση περιλάμβανε έκθεση με φωτογραφίες από την εγκατάσταση και φύτευση των αρωματικών φυτών στο έδαφος και σε γλάστρες στο χώρο του Σχολείου από τους μαθητές, οι οποίοι ανέλαβαν τη φροντίδα τους, πότισμα, λίπανση, φυτοπροστασία, εφαρμόζοντας τις αρχές της βιολογικής γεωργίας, συλλογή, αποξήρανση, διατήρηση και προσφέρθηκαν συσκευασίες αποξηραμένων βοτάνων με χρήσιμες οδηγίες για τη χρήση τους και τσάι από βότανα. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με μια παρουσίαση σημαντικών πληροφοριών για νέους καλλιεργητές αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών καθώς υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα αρωματικά φυτά και προτάσεων για την αξιοποίηση τους στον τομέα της γεωργίας, του εμπορίου και του τουρισμού και τη συμβολή τους στην ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και της οικονομίας της χώρας.
Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης είναι η εκπαιδευτικός κα Ξιφιλίδου Σόνια και συνεργαζόμενοι καθηγητές οι κ.κ. Γκανάτσιου Πρεσβεία, Παπανικολάου Χρήστος, Τσέτσιλα Ελπινίκη, Διαμαντόπουλος Φώτης, Κουτσιμανής Ελευθέριος και Γιουρούκης Αργύριος.
Το Πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. υλοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και εντάσσεται στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό, από μια ιδέα, που έφτασε η ώρα της να πραγματοποιηθεί...»
Βίκτωρ Ουγκό.
Την Τετάρτη, 26-05-2021, στο Εργαστήριο του Τομέα Γεωπονίας, του 1ο ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου, έγινε η παρουσίαση της μεθόδου παραλαβής αιθέριων ελαίων με απόσταξη, από αρωματικά φυτά που καλλιεργούνται βιολογικά στο Σχολείο, στο πλαίσιο της Υποδράσης 4 του Σχεδίου Δράσης: «Βιολογική καλλιέργεια αρωματικών φυτών για παραγωγή ξηρού προϊόντος και αιθέριων ελαίων» του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ.
Τα αιθέρια έλαια (essential oils) είναι μείγματα πτητικών αρωματικών οργανικών ενώσεων και παραλαμβάνονται από διάφορα μέρη του φυτού (άνθη, καρποί, φύλλα, ρίζες) μέσω απόσταξης. Αποτελούν τη δυναμική ενέργεια, τη λεγόμενη «ζωτική δύναμη-την ψυχή» του κάθε φυτού. Εξαιτίας της μικρομοριακής βιοχημικής δομής τους μπορούν να εισέλθουν άμεσα και εύκολα στον ανθρώπινο οργανισμό, προσφέροντάς του τα ευεργετικά τους αποτελέσματα.
Με τη μέθοδο της απόσταξης με ατμό, ελήφθη αιθέριο έλαιο ρίγανης, λεβάντας, μέντας και δενδρολίβανου της βοτανικής οικογένειας των Χειλανθών. Τα αιθέρια έλαια καλύπτουν ένα μεγάλο φάσμα βιομηχανικών αγροτικών προϊόντων μικρού όγκου και υψηλής προστιθεμένης αξίας. Τα αιθέρια έλαια χρησιμοποιούνται ευρύτατα και από την βιομηχανία απορρυπαντικών λόγω της υψηλής αντιβακτηριδιακής και αντισηπτικής τους χρηστικότητας.
Οι αυξητικές τάσεις που παρατηρούνται στη διεθνή αγορά οφείλονται στην ανοδική ζήτηση από τους κλάδους της αρωματοθεραπείας, της αρωματοποιίας, της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, της περιποίησης σώματος και της ευρύτερης χημικής βιομηχανίας. Η ανερχόμενη προτίμηση των καταναλωτών για φυσικά προϊόντα έχει ενεργοποιήσει την παραγωγή αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και επίσης έχει στρέψει την βιομηχανία προς καινοτόμες εφαρμογές σε ότι αφορά την ατομική περιποίηση και τα προϊόντα ομορφιάς.
Όσοι αποφασίζουν να ασχοληθούν με τον κλάδο χρειάζεται να αποκτήσουν πλήρη εικόνα της αγοράς και κυρίως ως προς το είδος φυτού, τις καλλιεργητικές πρακτικές κατά γεωγραφική τοποθεσία και κυρίως την δυνατότητα διάθεσης του προϊόντος. Η συμβολαιακή καλλιέργεια αποτελεί καλή διέξοδο, αλλά απαιτείται το πληρέστερο δυνατό «περιεχόμενο συμφωνίας» για την κάλυψη των εμπλεκομένων από απρόοπτα.
Η όλη διαδικασία θεωρητικά και πρακτικά πραγματοποιήθηκε παρουσία της Διευθύντριας του 1ου ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου κ. Ελένης Νούλα, από τη Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης κ. Ξιφιλίδου Σόνια Τεχνολόγο Γεωπόνο και τους συνεργαζόμενους καθηγητές Γκανάτσιου Πρεσβεία Γεωπόνο, Παπανικολάου Χρήστο Γεωπόνο PhD, Τσέτσιλα Ελπινίκη Νοσηλευτικής, Διαμαντόπουλο Φώτη Πληροφορικής, Κουτσιμανή Ελευθέριο Οικονομίας, Γιουρούκη Αργύριο Φυσικών Επιστημών και τους μαθητές που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα.
Η Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου κ. Νούλα Ελένη και η Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης κ. Ξιφιλίδου Σόνια, ευχαριστούν για την άψογη συνεργασία και υποστήριξη κατά την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης, τον Δήμο Τυρνάβου, τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Παιδείας και Αθλητισμού κ. Κατσαρό Χριστόφορο, την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής και Διευθύντριας του ΓΕΛ Τυρνάβου κ. Πατσή Κωνσταντίνα, τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Π.Ε.Κ.Ε.Σ. Θεσσαλίας κ. Λιάπη Ευθύμιο καθώς και το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ».
Το Πρόγραμμα Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ. υλοποιείται σε συνεργασία με το Ίδρυμα ΝΟΗΣΙΣ- Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας και εντάσσεται στο πλαίσιο Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αγαπητοί γονείς και μαθητές, χρόνια σας πολλά!
Όπως γνωρίζετε το σχολείο μας θα ανοίξει τη Δευτέρα 10 Μαίου μετά τις διακοπές των εορτών του Πάσχα. Για την ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων σας, σας υπενθυμίζουμε να προμηθευτείτε τα self test ανίχνευσης του covid-19 και να τα κάνετε με την γνωστή διαδικάσία που εφαρμόζατε και πριν το Πάσχα. Έτσι την Δευτέρα 10 Μαίου και κάθε Δευτέρα και Πέμπτη όλοι οι μαθητές θα έχετε μαζί σας την σχολική κάρτα που θα εκδίδετε από τον σύνδεσμο https://self-testing.gov.gr/#mathites όπως και πρίν.
Η τήρηση της διαδικασίας αυτής είναι απαραίτητη για να προστατέψουμε την υγεία όλων μας.
Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία.
Τελευταίες αναρτήσεις
- 30Οκτ ΠΡΟΣΟΧΗ !!!ΝΕΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 1ο ΕΠΑΛ ΤΥΡΝΑΒΟΥ 30-10-2024
- 18Απρ «Σπάμε τη σιωπή ενάντια στη βία» 18-04-2024
- 16Απρ 2η Μικροδιδασκαλία του Τομέα Πληροφορικής 16-04-2024
- 16Απρ Η Μαθητεία στο Κέντρο Κοινότητας Τυρνάβου 16-04-2024
- 16Απρ Πίτα έκοψε η Μαθητεία του Επαλ Τυρνάβου 16-04-2024