«Τίποτα δεν είναι πιο δυνατό, από μια ιδέα, που έφτασε η ώρα της να πραγματοποιηθεί...»
Βίκτωρ Ουγκό.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΤΟ 1ο ΕΠΑ.Λ. ΤΥΡΝΑΒΟΥ
Στο 1ο ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου, κατά τη φετινή χρονιά, υλοποιείται από τους μαθητές/τριες της Α΄ Λυκείου και Β΄ και Γ΄ Λυκείου του Τομέα Γεωπονίας του Σχολείου, το Σχέδιο Δράσης: «Βιολογική καλλιέργεια αρωματικών φυτών για παραγωγή ξηρού προϊόντος και αιθέριων ελαίων» στο πλαίσιο του Προγράμματος Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑ.Λ., με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Όπως τόνισε η Διευθύντρια του 1ου ΕΠΑ.Λ. Τυρνάβου κα Ελένη Νούλα, το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης επιλέχθηκε καθώς υπάρχει παγκόσμιο ενδιαφέρον για τα αρωματικά φυτά και τα αιθέρια έλαια. Σκοπός του σχεδίου δράσης είναι, η διάδοση της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας, η γνωριμία των μαθητών με τις μεθόδους της βιολογικής καλλιέργειας και της βιολογικής φυτοπροστασίας των αρωματικών φυτών, την παραγωγή ξηρού προϊόντος από τα αρωματικά φυτά σαν παραγωγική και επιχειρηματική δραστηριότητα, τη σύνθεση και τα χαρακτηριστικά των αιθέριων ελαίων, τους τρόπους εξαγωγής τους, τις φαρμακευτικές τους ιδιότητες και τη χρησιμότητά τους, καθώς και τους τρόπους μεταποίησης τους.
Το Σχέδιο Δράσης περιλαμβάνει 6 Υποδράσεις: Υποδράση 1:Εγκατάσταση βιολογικής καλλιέργειας αρωματικών φυτών στο έδαφος και σε γλάστρες, Υποδράση 2: Παρασκευή βιολογικών φυτοπροστατευτικών σκευασμάτων, Υποδράση 3: Παραγωγή ξηρού προϊόντος αρωματικών φυτών, Υποδράση 4: Απόσταξη αιθέριων ελαίων, Υποδράση 5: Μεταποίηση αποξηραμένων αρωματικών φυτών και αιθέριων ελαίων, Υποδράση 6: Ημερίδα διάχυσης.
Τα αρωματικά φυτά που επιλέχθηκαν για βιολογική καλλιέργεια, είναι αρωματικά φυτά της οικογένειας των Χειλανθών (lamiaceae): ρίγανη, μέντα, δενδρολίβανο, φασκόμηλο, θυμάρι, δυόσμος, ματζουράνα, μελισσόχορτο,τσάι του βουνού και λεβάντα.
Συντονίστρια του Σχεδίου Δράσης είναι η εκπαιδευτικός κα Ξιφιλίδου Σόνια και συνεργαζόμενοι καθηγητές οι κ.κ. Γκανάτσιου Πρεσβεία, Παπανικολάου Χρήστος, Τσέτσιλα Ελπινίκη, Διαμαντόπουλος Φώτης, Κουτσιμανής Ελευθέριος και Γιουρούκης Αργύριος.
Κατά την υλοποίηση της Υποδράσης 1, οι μαθητές πραγματοποίησαν την εγκατάσταση και φύτευση των αρωματικών φυτών στο έδαφος και σε γλάστρες στο χώρο του Σχολείου, εφαρμόζοντας τις αρχές της βιολογικής γεωργίας και ανέλαβαν τη φροντίδα τους, πότισμα, λίπανση (με κομπόστ) και την εφαρμογή βιολογικής φυτοπροστασίας για την αντιμετώπιση εχθρών και ασθενειών με βιολογικά σκευάσματα που παρασκεύασαν στο εργαστήριο του σχολείου.