Στο σχολείο συνήθως λύνουμε ασκήσεις, ασκήσεις μαθηματικών, φυσικής, χημείας, παραγωγής λόγου κλπ. Υπάρχει όμως και κάτι διαφορετικό που μπορούμε να λύσουμε: σταυρόλεξα! Σε μια απόπειρα να “φρεσκάρουν” οι μαθητές του σχολείου τις γενικές γνώσεις τους, αλλά και την εξειδικευμένη ορολογία των ειδικοτήτων που λειτουργούν στο ΕΠΑΛ Τυρνάβου, χρησιμοποιώντας τη φαντασία, τα βιβλία τους, το διαδίκτυο και τη βοήθεια ψηφιακών μέσων, παίζοντας με τις λέξεις και τα γράμματα, δημιούργησαν μια συλλογή σταυρόλεξων, που συγκεντρώθηκε σ’ ένα καλαίσθητο έντυπο. Την επιμέλεια είχε η φιλόλογος, Βίκυ Μανώλη, βοήθησε ο καθηγητής, Αργύρης Γιουρούκης και την όλη προσπάθεια συντόνισε η διευθύντρια του σχολείου, Ελένη Νούλα.
Η προσπάθεια ξεκίνησε ως εργασία που ανατέθηκε στο μάθημα των Νέων Ελληνικών, προωθώντας την ομαδοσυνεργατική μάθηση, μέσω της έρευνας, της δημιουργικότητας και της επαφής των μαθητών με τη χρήση του "Web 2.0", εργαλείου δημιουργίας σταυρόλεξων “Crossword Labs”. H κάθε ομάδα επέλεξε ελεύθερα το αντικείμενο που την ενδιέφερε κι εργάστηκε πάνω σε αυτό. Έτσι, συγκεντρώθηκαν αρκετά σταυρόλεξα, τα οποία σχετίζονται με τη γεωγραφία, τα νέα ελληνικά, τα αρχαία ελληνικά, τις γενικές γνώσεις, τη μηχανολογία, την ανατομία και γενικότερα το σχολείο. Ποιας χώρας λοιπόν είναι πρωτεύουσα η Οττάβα; Πώς αλλιώς ονομάζεται ο φυτευτός κοχλίας; Και για όσους δυσκολεύονται ... δίνουμε τις λύσεις.
Στο ΕΠΑΛ Τυρνάβου, στο πλαίσιο της Δράσης «1ο ΕΠΑΛ Τυρνάβου, ένα ευχάριστο και ασφαλές σχολείο για όλους», πραγματοποιήθηκε στο σχολείο, συζήτηση ευαισθητοποίησης για θέματα που σχετίζονται με την Έμφυλη Βία, με μαθητές/τριες της Α’ τάξης από στελέχη του «Συμβουλευτικού Κέντρου Λάρισας για τη βία κατά των γυναικών». Μαθητές/-τριες διάβασαν το σενάριο που τους δόθηκε και ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια, πάνω στα θέματα : Αναγνώριση βίαιων συμπεριφορών και του σκοπού τους, Η ζήλια ως ένδειξη αγάπης / ρομαντικοποίηση της βίας, Ευθύνη του δράστη, Λόγοι παραμονής σε μια κακοποιητική σχέση, Τι θα μπορούσε / έπρεπε να κάνει η κοπέλα που υφίστατο βία, Συνέπειες της βίας / εκφοβισμού /απειλητικής συμπεριφοράς.
Η συνάντηση στηρίχθηκε στη δραστηριότητα : Παιχνίδι Ρόλων του Εκπαιδευτικού Εγχειριδίου για ενδυνάμωση των Νέων για την πρόληψη της Έμφυλης Βίας, μέσω Αλληλοδιδακτικής προσέγγισης «Youth for Youth». Οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά και εξέφρασαν απορίες και προβληματισμούς, ενώ τη συζήτηση συνέδραμε η Ψυχολόγος του σχολείου, Θεανώ Μπαγιώτα. Η διευθύντρια του σχολείου, Νούλα Ελένη, μετά από συζήτηση ανατροφοδότησης, ευχαρίστησε τη Φανή Μουστάκα, ψυχολόγο και Ρένα Μουρουγιάννη, κοινωνική λειτουργό, για το χρόνο τους, αλλά και τη διάθεσή τους για συνέχιση της συνεργασίας, τη νέα σχολική χρονιά. Επίσης, τα μέλη της ομάδας, Αναγνωστάκη Ευαγγελία, Γιανναράκη Δήμητρα, Πέγιου Βασιλική, Παλάγκα Αλεξάνδρα, Σακατζής Δημήτριος και ο συντονιστής, Υψηλός Κωνσταντίνος, ευχαρίστησαν όλους τους συναδέλφους και τη διεύθυνση του σχολείου, για τη συμβολή τους στην πραγματοποίηση των δράσεων.
Αυτή ήταν η τελευταία δράση της ομάδας για τη φετινή χρονιά, που περιλάμβανε :
- Βιωματικά εργαστήρια με αφορμή την παγκόσμια μέρα αναπηρίας (3 Δεκεμβρίου), - Συζήτηση και προβολή ντοκιμαντέρ για την παγκόσμια ημέρα αυτισμού (2 Απριλίου),
- Στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωμετρίας, βιωματικά εργαστήρια, όπως η μέτρηση των εμβαδών των σχημάτων του γηπέδου μπάσκετ,
- Βιωματικά προγράμματα για την ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων από το ΙΕΠ, καθώς και το «Στηρίζομαι στα πόδια μου» του Ο.ΚΑ.ΝΑ, όπου παράλληλα οι μαθητές συμπλήρωσαν πριν την έναρξη της δράσης και μετά το τέλος, το ερωτηματολόγιο «Βιωμάτων αναγνώρισης από καθηγητές» και «Βιωμάτων αναγνώρισης από συμμαθητές»,
- Συνεργατικές δραστηριότητες με τη Θεατρική ομάδα και Περιβαλλοντικά προγράμματα, καθώς και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του θεσμού του «Σύμβουλου Καθηγητή» και του «Σύμβουλου Ψυχολόγου».